Opbpuwwewrk Honduras

Opbouwwerk in Honduras. Zr. Maureen Velasques doet in Honduras opbouwwerk onder de allerarmsten via Laureles Buds. Stichting Doopsgezinde Geloofsopbouw en Solidariteit (DGS) helpt met een bijdrage in het schoolgeld voor 12 meisjes. De Doopsgezinde Zending (voorloper van DGS) heeft eerder met zr. Maureen Velasques samengewerkt in het project ‘Strangers no more’ in Honduras.  Vanuit haar christelijke achtergrond helpt ze meisjes die op de dump leven met onderwijs. Ze combineert het onder andere met een zondagsschool. De afgelopen jaren heeft met haar hulp een flink aantal meisjes een opleiding weten te volgen. Ze heeft zich definitief gevestigd in La Ceiba en wil daarom het project graag voortzetten.

Stichting Doopsgezinde Geloofsopbouw en Solidariteit geeft een bijdrage in het schoolgeld à $ 250,– per meisje. Het gaat om 12 meisjes en dus in totaal om $ 3000,–. Dit wordt mogelijk gemaakt door Stichting Dowilvo.

Onderstaand filmpje geeft een idee van het werk van Laureles Buds.